søndag den 11. september 2011

Så ligger "Klara" til tørre

Ændret til en størrelse, der passer en overvidde på 95 cm.

Holst garn 200 gram bundfarve og 50 gram mønsterfarve.
Maskinstrik på SilverReed spænding 9. Prøven vaskes og tørres inden strikkeprøven måles nøjagtig ud.

Den er strikket i 2 dele, med 1 maske ekstra til sammensyning. Indtagningerne i nederdelen har jeg i dette tilfælde lavet som foreskrevet på den måde, at jeg på indtagningsrækkerne har kørt af på kontrast garn og sat maskerne på igen.

Jeg har lavet kanterne på denne måde:
Vikl det angivne maskeantal op og strik 6 rækker på spænding 8. Kør af på kontrastgarn, vend og sæt på igen. Kanter kunne også laves som dobbelt kant, men jeg synes de bliver for klodsede i dette garn.

Inden halskanten strikkes, sys de 3 raglansømme sammen (knude/lænke til usynlig montering) Herefter samles alle maskerne op med retten mod dig, strik 6 rækker, luk af. Sy den sidste raglan og sidesømmene. Vask og damp forsigtigt. Lad være med at opgive inden modellen er. vasket

Som det ses er der lidt af og på med masker, men det er ikke så galt blot du husker at bruge en kontrastfarve, der skiller tydeligt.

Nu venter jeg bare på at den skal blive tør og prøvet på. Så kommer foto

Ingen kommentarer:

Send en kommentar