mandag den 26. september 2011

Sokker.....

Har strikket 10 par sokker siden sidst - nu kan det næsten være nok.
Jeg strikker udelukkende i Relana, som fås i Ærøskøbing
http://www.palopeshop.com/Produkter---str-mpegarn.html knap 29 kr for 100 gram, og de er rigtig fine.
Jeg sælger dem til venner og bekendte, og derfor er det meget nemmere at bruge samme garn. Så passer min opskrift fra Juno. Jeg strikker dem i rundstrik og hælen med forkortede rækker - med rib forsatsen.
Det er lige så nemt som at skifte forsatsen. Jeg har bestillinger nok, men jeg ved ikke rigtig, jeg tager 75 kr. pr. par. Det er ikke den helt store forretning. Og det er heller ikke altid jeg gider strikke sokker, det skal ikke være en plage at strikke.

Hvad koster hjemmestrik.....

3 kommentarer:

  1. jeg synes også det er svært at sætte priser på men hvad med at gange det du har brugt af garn med 2,5 et eller andet sted så er 75 kr da godt nok meget billigt for hjemmestrikkede sokker skulle man mene
    har aldrig fået mig taget sammen til at lære at strikke strømper på maskinen desværre for mine unger skriger på sokker og hader at strikke dem i hånden :-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes ikke at det er nok at gange med prisen på garn, hvad med din arbejdskraft? Prisen på garn er så forskellig at det ikke er en rettesnor, den skal til gengæld lægges oven i arbejdskraften.
    Dermed ikke sagt at du kan få din arbejdskraft hjem, for så skal du tage for meget og får ikke solgt.
    75 kr. er dog alt for lidt for et par hjemmestrikkede sokker.

    SvarSlet
  3. Nej... jeg vil heller ikke på nogen måde strikke sokker sådan bare for at sælge. Det er nok mest til venner og bekendte man strikker lidt. Og man er nødt til at tage noget for det , for ellers kommer man lige pludselig til at strikke i døgndrift. Så er det ikke sjovt mere. Ude på de små steder dyrkes også bytte handel. Sokker for hjemmebagt rugbrød.

    SvarSlet