lørdag den 24. december 2011

Karla nummer 2

Karla nummer 2 i en anden udgave. Den er strikket til en slank dame.Jeg har kun lavet udtagninger i siden. Jeg har faktisk ikke brugt Ellen Holms opskrift. Jeg har bestemt hoftevidden plus ca. 5 cm. Derefter brystvidde plus et par centimeter. Den skulle gå lige under knæet. Så var det bare at regne lidt. Kanten forneden er lavet som dobbelt kant, ellers rullekanter.
Den er blevet god og modtageresn var tilfreds med den.
Jeg har brugt ca. 250 gram holst Garn i sort og ca. 50 gran Lavender også fra Holst garn. Strikket på sp. 8 på strikkemaskine.

5 kommentarer:

  1. Sikken en sød kjole du har lavet, hvordan har du lavet ærmerne, har du lavet dem mens den var på maskinen eller har du strikket dem for sig og syet dem på bagefter???

    SvarSlet
  2. Hvor er den blevet sød - jeg kan sørme godt forstå, at modtageren blev glad
    Kh Karen

    SvarSlet
  3. Jeg har strikket ærmerne for sig selv og syet på bagefter. Jeg tænker, det duer ikke med hvilestrik, da indtagningerne ligger op hver 3. række.

    SvarSlet
  4. nej, det ville nok blive noget rod, havde også overvejet at lave noget i den stil men tænker bliver det ikke noget rod at holde styr på striberne eller det er måske ikke noget problem

    SvarSlet
  5. Nej det er ikke noget problem , man starter med samme farve efter aflukningen.
    Der er samme antal striber .

    SvarSlet