søndag den 8. januar 2012

Prøve til næste model

Det er meget længe siden jeg har strikket enkelt motiv. Jeg var nødt til at lave en prøve for at se, hvordan det går med filtning af det norske mønster. Frem med instruktionsbogen. Og sådan ser det ud. Prøven ligger nu i vaskemaskinen med et par cowboybukser.






Efter prøven var filtet og tørret, kan jeg se at mønsteret kun skal strikkes med 2 tråde Merino, Merinoen filter mere end hovedgarnet. Og så er et mønster over de 24 nåle lige lille nok efter filtningen. Jeg overvejer hvordan jeg lige får det bredere,  medens forstykkerne strikkes.

1 kommentar:

  1. Spændende at følge med her hos dig. Jeg har selv en Silver Reed, som jeg rigtig gerne vil have "motioneret" meget mere. Jeg er glad for dine oplysninger om garn og strikkefasthed og andre tips, som du lægger på bloggen, tak for det.

    SvarSlet