fredag den 20. april 2012

Alle andre har....

Rigtig mange har strikket Olive af Isager. Jeg tænkte, jeg havde luret opskriften ved at kigge rundt omkring. Men jeg tænkte, det kunne ikke passe. Fandt et sted, hvor opskrift kunne købes uden garn. Dog i USA -
Og hvad viser sig, den er lige så enkel som jeg troede. Så bare i gang ved strikkemaskinen. Kanterne skal dog strikkes i hånden.

Jeg undrer mig bare over at forstykket er så stort i forhold til ryggen. Man skulle tro, den ville trække skævt. Jeg tror nu nok, jeg vil tage flest masker ind foran ved borten forneden. Det er jo der, den ekstra vidde ligger.

Stykkerne er strikket og kanterne er sat igang. Jeg har strikket at Holst garn med den højeste spænding. Jeg ville aldrig have fundet på at strikke så løst, men når nu designeren har talt, så gør jeg det.

Jeg har strikket efter opskriften, blot vendt det hele om. Jeg har strikket de lige stykker først. Derefter har jeg samlet op til halskant. Det samme skal ske ved ærmekanter og kant forneden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar