lørdag den 14. september 2013

Hulslæde Til SilverReed SK 840

 

knitmaster 560L

Jeg har købt hulslæde på Ebay. Efter et tips fra Mona, var jeg heldig. Der var kun mig, der  bød på den. Jeg fik den for 60 £ plus forsendelse på 300 kr. 1 uge efter stod posten for døren med pakken. Slæden så ikke ud til at være brugt. Den kører fint efter den lige havde fået lidt hjælp med en lille skruetrækker. Det er ligesom om  de små magneter, der sidder foran, hopper op, så slæden ikke kan komme rigtig på. Der var ingen tilbehør med, men det er fint nok, for det findes på lager. For at prøve den af, lavede jeg lige et tørklæde, en gammel kending.

lace tørklæde

 

110 masker på sp. 5 med 4 tråde uldblanding.

Så strikkede jeg indtil jeg ikke havde mere garn i alt 485 rækker. Husk at slutte så mønsteret passser. Sy det sammen med maskesting og træk det over hovedet.

Vejer 175 gram.

Tørklædet kunne godt have været 10 cm længere.

Hulslæden kører rigtig godt med DesignaKnit, det er betydeligt nemmere  end tidligere med hulkort. Det er nemt at teste et mønster, hvor jeg tidligere skulle klippe hulkort og så var det hulkort spilt, hvis ikke mønsteret passede eller der var klippet fejl.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det fint,jeg må også have mere gang i min slæde som dog ikke er helt så smart som din,men strikke lace kan den,dog med hulkort,hvis jeg klipper forkert i et hulkort sætter jeg et stykke sort tape over det forkerte hul,både for og bag på hulkort,så kan det sagtens bruges alligevel,men disignaknit lyder altså smart

    SvarSlet
  2. Tillykke med din hulslæde, det var da godt nok en rigtig fin pris du fik den til :-)
    Dejligt tørklæde. Garnet, er det Ullas merino ?

    SvarSlet
  3. Nej det er ikke Ullas merino, det er noget jegbhar byttet mig til engang. Der arbejdes med en trøje, har haft nogen uheld undervejs, men nu er der styr over det, tror jeg.....

    SvarSlet