fredag den 6. september 2013

Testtrøje Sommersky færdig

test af sommersky størrelse large
Sommersky
Jeg har strikket en testtrøje efter Liselottes anvisninger på  sommersky
For sjovs skyld på maskine.

 Modellen er en grundopskrift på en cadigan, der kan  varieres i det uendelige. Men husk at strikke en prøve af  det mønster, du vælger. Strikkefastheden ændres meget.
Jeg har i dette tilfælde valgt håndstrikkede kanter. Rib forneden på en cardigan har en tendens til at trække for meget ind. Dobbelte kanter syntes jeg var for klodset.
Trøjen vejer ca. 210 gram færdig i størrelse large. Mit forbrug var ca. 250 gram, idet der måtte et par strikkeprøver til. Brug ikke optrævlet strikkeprøve til strikningen, det er meget at se. Brug evt. det optrævlede til kanter, hvis du er ved at være i garnnød.

 

2 kommentarer:

  1. Du er altså skrap med den maskine, jeg glæder mig til jeg selv bliver dygtigere, det er vist bare med at få øvet sig

    SvarSlet
  2. Sådan;-) Flot arbejde. Jeg kunne da godt tænke mig nogle nærbilleder med detaljer og sådan, men det er måske ikke din afdeling?

    SvarSlet