tirsdag den 22. oktober 2013

Bridesmaid færdig og klar

Efter overstået efterårsferie, blev det sidste lige monteret.  Herefter blev den maskinvasket ved 30 grader på uldprogram.
Striberne er lavet tilfældigt men allivevel sådan at farveskiftene passer på ryg og forstykke. Jeg har tegnet det hele op I Designaknit for at holde styr på farveskiftene. Der er skiftet garn tilfældigt inde på rækken. Jeg prøvede først med knude og spyt, men fandt ud af, at en knudet ikke er at se, og enderne blev for det meste strikket ind.

Modellen passer mig fint, dog er ærmerne lidt lange.

Halskanten er strikket efter opskriften, dog har jeg strikket bindebåndene på den anden led og sat dem ved skuldersømmen, hvor jeg alligevel har en sammensyning af halskanten.





Jeg har brugt ca 50 gram af 4 mønsterfarver og ca 200 gram bundfarve. Alt fra Holst garn.

 

6 kommentarer:

  1. Sikke et flot stykke håndarbejde.

    SvarSlet
  2. Dig må jeg da vist hellere følge :o) Sikke finde ting du laver på din maskine.

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare blevet god,flotte farver du har valgt,og fedt den passer med farverne i siden,jeg startede med at spytsplejse da jeg lavede min folklore,og da der bliver skiftet farver ofte endte jeg også med at binde knude,spinolie smager altså ikke ret godt :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej og det er ikke at se, der er nogle få steder, hvor jeg lige har været forbi med en nål...

      Slet