onsdag den 9. oktober 2013

Prøve til “the Bridesmaids festive Jacket”

Er i gang med at beregne  “the Bridesmaids festive Jacket” fra Christel Seyfarths nye bog. Jeg bruger mønsteret og farveideen samt halskanten. Resten efter egne beregninger. Den strikkes i Holst garn i forskellige blå og lilla farver.
Mønsterstrik på spænding 8 giver en strikkefasthed på 30m x 35 rækker = 10 x10 cm efter vask.
strikkeprøve

6 kommentarer:

  1. Nææ, hvor set det pænt og spændende ud. Jeg er gået i gang med en af hendes frakker - i håndstrik!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan tro det var lidt af en udfordring at få farveskift tilfældige og alligevel ens på for og bagstykke. Designaknit har bestået sin prøve. Er lige ved at montere....

      Slet
  2. Nej hvor spændende,jeg er spændt på at se den færdig,altså noget hurtigere på maskine :))

    SvarSlet
  3. Åhhh dene her tager nu mange timer. Der er nogen tid siden, jeg lavede prøven.
    Du ved jo nok, at alle de farveskift er tidskrævende. Men det gør heller ikke noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager lang tid, men så sjovt, æhhhh altså når man får styr på Hulkort og lign, også at få farverne til at passe sammen fra det ene stykke til det andet, der skal jo farveskift til når det er seyfarth

      Slet
  4. Dette ser spennende ut. Gleder meg til å se den ferdig.