fredag den 22. november 2013

Kjole

Her er en kjole til min datter. Designet efter hendes mål i Designaknit. Der er borter med sømandsmønster. Dette har en anden strikkefasthed især med antallet af rækker på 10 cm. Derfor deles kjolemønsteret og delene med mønster gemmes i et andet navn. Så har jeg strikket det hele interaktivt, og efter en del med mønster, skiftet til dele i modellen og fortsat. Det er den eneste måde og det er nemt nok.
Kjolen er strikket i uld/silke fra Garnudsalg. Denne har jeg strikket på sp. 6 og det giver her en strikkefasthed på 31x44 m/p til 10 cm. Da det er en kjole, har jeg strikket den noget fastere, for at være sikker på at den ikke giver sig.

Jeg har brugt 350 gram til størrelse small.

PB210062

3 kommentarer:

  1. Smukt,de sømandsbobler er simpelthen skønne,jeg har lige strikket en poncho,har dog valgt at vende vrangen ud da jeg syntes det var rigtig fint også.Lige pt øves der lace på min maskine

    SvarSlet
  2. rigtig flot.:-) Jeg er også vild med din bluse af Christel - er mønstret på over 24 masker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Tina det er det. Men du kan nemt lave det om til 24 masker.

      Slet