lørdag den 1. februar 2014

Appelsin Still Light

Appelsinfarvet tunika med indbyggede lommer. Omregnet efter et mønster, der var rundstrikket. Jeg har delt modellen op, der hvor der var markeringer og strikket den nedefra og op. Lommerne ligger ligesom inde i et læg. Det er svært at se på ginen, men hun er også meget tynd.
Jeg har laver raglan og hals efter eget dessin, da jeg gerne vil have tøjet lidt tættere i halsen end modellen. Jeg har desuden justeret lidt i længden på midten og i længden. Det er nødvendigt, at ændre længden på midten for ikke at lommerne kommer for langt ned.
 
Strikket i uld/silke på Spænding 7., der her giver em maskeprøve på 28 x40 m/r til 10 cm. brugt ca.  350 gram.
 

 
Delene ser sådan ud i DesignaKnit

9 kommentarer:

  1. Hvor er den fantastisk smuk i den farve, og endnu mere fantastisk at du har strikket den på maskine: ))

    SvarSlet
  2. hvor er den flot - og rigtig godt gået at omregne så kompliseret model til DAK. Glæder mig til at prøve at lave den i Rennie supersoft. hilsen lisbeth

    SvarSlet
  3. Så fantastiskt skickligt gjort. Jag håller på med att lära mej DAK och det är inte lätt.

    SvarSlet
  4. Hvor er du bare dygtig med den maskine.
    Den er så fin ;)
    Hvem der bare var så,dygtig.

    SvarSlet
  5. Du er bare utrolig flink. Nydelig farge.

    SvarSlet
  6. Den er godt nok blevet god på maskinen, fin model - og skøn farve :-) Jeg synes du er så sej til DesignaKnit, tak for hjælpen.

    SvarSlet
  7. Flot gået. Kjolen ser perfekt ud (jeg har strikket min i hånden), så jeg tror, jeg vil forsøge at kaste mig ud i en maskinstrikket version også. Hvilken størrelse har du lavet den i?
    Tak for mange gode fif, givet til mig af din penneveninde Lisbeth (min svigerinde).
    Venlig hilsen
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger str40, men ser til at vidden om hoften bliver passende. Jeg har taget lidt af længden i midten, for ellers ville lommerne komme ned, hvor jeg ikke kan nå.
      God fornøjelse, og du er velkommen til at skrive hvis du har problemer.

      Slet
  8. Lindo modelo...gracias por compartirlo... qué pena no entiendo bien la traducción de cómo tejerlo.
    Saludos desde el Perú.
    Pilar

    SvarSlet