torsdag den 3. april 2014

Melonfarvet (Weller kalder den appelsinsorbet)



Nu har jeg strikket den første efter opskrift  i Maskinstrikkeboka.







Hentede mønsteret ind i DAK og ændrede efter min maskeprøve. Valgte størrelse large. Jeg ændrede lidt på mønsteret, idet jeg lavede en rund hals istedet  for hætte. Jeg lavede halsbredden lidt mindre og knap så dyb. Men ellers....

Mønsteret er Ok,  men ikke ret forskellig fra standardmønstrene i Designaknit. 

Den passer fint, den er dog ikke særlig stor. Ærmerne er  5 cm for lange, hvornår lærer jeg, at tage lidt af længden,,,,

Kanter ruller ikke ret meget efter dampning, ser pænt ud.

Strikket den af uld/bomuld fra  Garnudsalg
Løbelængde 510-520 m pr. 100 gram
Strikket på spænding 7, der her giver 27 m og 38 rækker på 10 cm

Brugt: knap 300 gram.

Meget dejlig blød kvalitet, mærkes meget bomuldsagtig.

3 kommentarer:

  1. Hvor er du dog flittig... glæder mig til bogen kommer med posten.

    SvarSlet
  2. Fin genser i en nydelig for meg, ukjent farve. Du er flittig. Gleder meg til å ta fatt når jeg er ferdig med årets bunader.
    Synes du er så flink til å forandre og tilpasse ting til deg selv.

    SvarSlet
  3. Tak skal I have.
    Farven var lidt anderledes da den kom end jeg troede. Jeg brød mig ikke ret om farven, da jeg så den på spolen. Men strikkes skulle det. Farven er rigtig fin nu den er færdig. Den er nærmest melonagtig.....jeg er sikker på jeg ikke møder andre i samme bluse.

    SvarSlet