fredag den 18. april 2014

Slægtningen på maskine

Jeg havde noget garn på lager indkøbt til et håndstrikkeprojekt. Der er Sandness alpakka, men jeg syntes det blev lige fast nok på maskine. Jeg kom i tanke om at prøve på hveranden nål. Prøven blev strikket på sp. 7.
I hast blev opskriften regnet om i Designaknit og da prøven havde ligget et døgns tid og dampet, var det bare at indtaste min strikkefasthed og strik. Jeg strikkede den nederste rib kant i hånden for at undgå af ribben trak for meget sammen.



Lige nu ligger den til tørre.
Den tog lang tid at strikke, for der er indtagninger og udtagninger hele tiden. Spændt på om jeg kommer til at bruge den....

5 kommentarer:

  1. Uha den er jeg spændt på at se,jeg har jo strikket den i hånden,bare tanken om alt det flytten masker på maskinen kunne godt tage pippet fra mig LOL

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej nej Gitte, jeg flytter ikke masker. Jeg har delt i 4 forstykket og 2 ærmer. Slået op på kontrastgarn og sluttet på kontrastgarn. Syet sammen med maskesting og lavet ribkanter til sidst. Det er skam ikke så galt.

      Slet
    2. Pyh Helen,blev jo også helt svedt ved tanken om alt det flytten masker :)),glæder mig til at se den på blog

      Slet
  2. Den er blevet flot Helen. KH Lone

    SvarSlet