søndag den 18. maj 2014

Alcina

Jeg har brugt denne gratis opskrift som inspiration http://www.knitrowan.com/designs-and-patterns/patterns/alcina

Det er en almindelige raglan model og der er så isat  kiler og bieser ind som beskrevet i modellen. Der er 5 bieser og 4 kiler ind i mellem. Kilerne er strikket med hvilestrik og derved bliver modellen asymmetrisk. 














Strikket i uld silke fra Garnudsalg. Strikket på sp. 7. Der er brugt ca. 350 gram.
Den falder rigtig godt , når den er på. Min gine er "et par" numre mindre end fruen. Den er blevet lidt for stor i halsen, jeg overvejer lige et par dage, hvad jeg skal gøre. Jeg har prøvet med et tørklæde i halsen, men der er ligesom bredden på halshullet, der er for stor.

Man kunne måske strikke en høj rullekant....






2 kommentarer:

  1. Altså Helen,lige endnu en sej strik fra din maskine :)),måske kunne du have en top inden under,så vil halsen ikke føles så vid .

    SvarSlet
  2. Helen, I love the pin-tuck details! Very clever idea!

    SvarSlet