onsdag den 22. oktober 2014

Knudelue

Lille hue stikket i supersoft fra Holst garn. 
Den er foret med bomuld/uld fra fra garnudsalg. ( de vågne kan kende at det en en rest) Fårene skulle have haft sorte ben, men jeg havde kun en mørkegrå på lager til bund, og så ville den sorte ikke blive synlig
Jeg slog op på kontrast garn og strikkede dobbelt kant. Tilsidst  samlede masker jeg op fra indersiden af folden med foergarnet.  Uld/bomulden er en smule tykkere end supersoft, så jeg sprang over hver 5 maske. Strik lige op til stykket er ca 2 cm kortere. Flyt maskerne sammen 2 og 2 og sæt de tomme nåle ud af arbejde. sæt spændingen ned med 1 og strik, sæt spænding ned med 1 prik for hver anden omgang. Strik ca 1 cm og træk en tråd igennem maskerne og træk sammen. Man kan godt strikke det hele ud i en køre, men det holder godt sammen på denne måde. Til en størrelse 2/3 år slog jeg 120 masker op. Kanten er strikket på sp. 5 og resten på sp. 7.

Jeg laver ikke strikkeprøve til den slags småting, det er hurtigere at trævle op, hvis det ikke passer helt.....😉
Strik evt. Foret af på kontrastgarn, så er det nemt at trævle et par rækker op, hvis foret er for langt.
Mønsteret har jeg købt her

http://hyggestrik.dk

Rigtig god ide med at binde toppen på den måde. Jeg vil gerne give 25 kr for den opskrift/ide og det giver en dejlig varm hue, idet den er dobbelt.

Må hellere lave en med øreklapper til det sidste nye  barnebarn, 1 uge gammel.

2 kommentarer:

  1. Den hue er bare skøn.
    Jeg har også opskriften på lager 😉
    Er hele huen strikket på maskinen ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det hele er strikket på maskine. Den kan du nemt lave, jeg har ikke lavet indtagninger på foret. Det er for bøvlet, det virker fint på den måde jeg har skrevet.

      Slet