tirsdag den 30. december 2014

Julekjole

Brugt i alt 350 gram.
Strikket med 1 tråd på sp. 3. 
Garnet er købt via FB hos Zuzanna. Cirka 100 kr i materialepris for fint uld, det kan vi lide.

Garnet kan fint strikkes på sp. 5, men ved en kjole vil jeg gerne have den lidt fastere. Super lækkert garn. Tåler fint maskinvask på uldprogram.

Strikket efter gennemprøvet opskrift fra juno garn. Den er den sidste, jeg orker af den model. Det tager meget lang tid at samle den, fordi garnet er så tyndt. Husk at sætte godt med mærketråde især for og bag, så stykkerne ikke trækkes skævt, når de strikkes sammen.

Min modelgine er lidt mindre end mig, den passer fint på mig......




2 kommentarer:

  1. Den er godt nok flot, det lyder da interessant det garn ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er noget fantastisk garn, heldigvis købte jeg 2 spoler. Helt tyndt garn giver meget flotte kjoler.....

      Slet