lørdag den 23. januar 2016

Filtede fingerhandsker



Jeg har strikket fingerhandsker i supersoft. Strikket på spænding 10. Der bruges mindre end 50 gram. Der er søm på den ene side af hver finger. Jeg kunne godt have strikket i rundstrik, men jeg synes, det er hurtigere at strikke fladt. Det er et fint sofaarbejde at sy sammen. Der kan nemt sys i den yderste maskelænke, fordi de er så løse.

 De grønne er prøvehandsken, nu skal der lige fabrikeres nogle stykker.
Sådan ser de ud inden vaskemaskinen.

Jeg vasker på et mix program ved 40 grader med almindelig vaskepulver sammen med et badehåndklæde. Programmet kører 50 min. De skal ikke filte så meget som f.eks hjemmesko og huer.



Efter vask passede de rigtig fint. Tag dem på og træk fingrene lidt tilrette. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar